lördag 14 februari 2015

KÄRLEKSFULL CHOKLADMOUSSE MED BJÖRNBÄR





Om det nu är så att det idag är tänkt att vi ska vara lite extra kärleksfulla, så tycker jag att alla i hela världen skulle ha rätt att få äta lite chokladmousse. Det är nämligen svårt att vara något annat än kärleksfull efter det. Len mousse med bär och lite vispad grädde är bra för kroppen, ingen kan säga annat! 

Inte många ingredienser så chansen är stor att just DU kan göra en sådan här till kvällens mys i tv-soffan framför Mello. 



Chokladmousse
100 g 70% choklad 
100 g 70% choklad med kaffesmak
2 ägg
3 dl grädde
1 tsk kardemumma

Smält chokladen i vattenbad och låt svalna. Vispa grädden lätt och vispa ner äggulor och kardemumma. Vänd försiktigt ner chokladen i gräddblandningen. Vispa äggvitorna fluffiga och vänd till sist ner dessa i chokladen. Blanda försiktigt tills allt blandats. 

Spritsa ut i fina glas och låt stå kallt minst en timme. Dock tycker jag moussen smakar bäst om det får stå framme lite precis innan servering.

Björnbären värmde jag upp i kastrull och blandade i lite kokossocker för sötman. 




Jag dricker inte kaffe, men Marabous choklad med kaffesmak tycker jag däremot väldigt mycket om!



Happy Valentine's Day!




//Malin



3 kommentarer:

  1. Mmm, gott! Jag dricker inte heller kaffe, men tycker om smaken i choklad och bakverk! Kram

    SvaraRadera
  2. Supermums! Jag dricker kaffe och äter gärna kaffe. Puss och kram!

    SvaraRadera
  3. Chokladmousse kan vara det bästa som hänt världen! Någonsin!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.