måndag 28 januari 2019

KRÄMIG PASTA MED ÄDELOST, SPENAT OCH VALNÖTTER

Tänka sig! Två vegetariska måltider på raken och båda otroligt goda och smakrika. Båda maträtterna har innehållit ost, kan det vara hemligheten tro? Falafel gjorde jag i och för sig för några veckor sedan och det blev också en favorit. En favorit utan ost. Bönor har jag använt mig av innan i vegrätter och det är också finemang. 

Jag har nu 110st vegetariska recept på bloggen. Alla är inte fullrättiga huvudrätter, utan det kan även röra sig om vegetariska tillbehör. Jag tycker ändå att ni borde klicka er in där för lite inspiration. 

Nu vill jag ha er hjälp. Vad har ni för vegetariska recept som ni brukar göra? Jag vill gärna ha era bästa tips!




Krämig pasta med ädelost, spenat & valnötter
3 salladslökar
2 vitlöksklyftor
1/2 röd chili
olivolja
100g ädelost
2-3 dl pastavatten
100g färsk spenat
2 dl valnötter
flingsalt & svartpeppar

Skiva salladslök, vitlök och chili tunt. Fräs i rikligt med olivolja. 

Lyft sedan i aldentekokt spaghetti direkt från pastakastrullen till stekpannan. Vänd runt och tillsätt sedan smulad ädelost. Tag 2-3 dl utav pastavattnet och häll ner i stekpannan. Vänd runt hela tiden, och var försiktig så att det inte bränner fast i bottnen. 

Vänd därefter ner spenaten i pastan och smaka av med salt och svartpeppar. Vid servering strös hackade valnötter över pastan samt lite grovt riven parmesanost. 



Smaklig måltid!

//Malin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.