tisdag 8 april 2014

KOKOSPANNKAKOR



Pannkakor är gott, mycket gott! Därför blir jag glad varje gång jag hittar ett glutenfritt recept. Det här receptet hittade jag hos fina Linda Lomelino. Linda är en av bloggarna som ska vara med på bloggträffen i helgen som kommer.  

Barnen var inte lika glada över det här pannkakorna får jag erkänna, men då blir det fler till mig. Blir faktiskt min frukost i morgon, fullt passande för en lill-lördag!

Kokospannkakor
4 ägg
2 dl kokosmjölk
4 msk kokosmjöl (Jag använder Amanpranas)
1/2 tsk vaniljpulver
1 nypa salt

Vispa samman ägg och kokosmjölk. Tillsätt salt och vaniljpulver. Sikta i kokosmjölet och vispa till slät smet. Stek små pannkakor i kokosolja eller smör. 

Jag gillar att lyxa till vardagen lite och serverar därför pannkakorna med vispad grädde och färska hallon. Men det blev även en hallonsås, bara uppvärmda frusna hallon med lite vaniljpulver i. 








//Malin



4 kommentarer:

  1. Pannkakor helt i min smak. Ah, det är nu i helgen ni har bloggträff. Ni skall ha det så roligt, kanske jag någon dag kan vara med :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med pannkakor med sylt och grädde. Här i Wales finns pannkakor, men inte med sylt och grädde. Vad sugen jag blev! Bra id+e med kokos!

    SvaraRadera
  3. Jag är stort fan av kokos så det här ska testas:)

    SvaraRadera
  4. De där pannkakorna vore nåt för mig som inte gillar vanliga. Mjölkfritt är alltid bättre! Snart ses vi! Kram till dess!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.