söndag 4 september 2011

SKALDJURSBUFFÉ


I går kväll blev våra planer omkullkastade på grund av baciller. Värdinnan blev sjuk och tillställningen flyttas en vecka framåt i tiden. Nu har vi något att se fram emot, det är ju skoj!


Lars och jag passade då på att gå ut och äta på tu man hand. Det blev skaldjursbuffé på Ocean grill & bar på Skrea Strand. 
Buffén bestod av räkor, havskräftor, musslor, krabbklor, västerbottenostpaj, såser och bröd. Väldigt gott var det, men tyvärr blir man ju mätt för tidigt. Tyckte att alla runt om mig åt hur länge som helst. Vad beror detta på? Kan det vara så att jag kanske vrålåt för snabbt som vanligt eller att alla andra var glupska. Hm, svårt...


Som vanligt fanns det ju något för mig att reta mig på, och den här gången var det en tre äpplen hög tant, som gick runt och letade efter de största kräftorna. Först var det okej, då hon använde tången. När hon sedan började gräva med sina fingrar, blev det helt plötsligt allt annat än okej. Jag försökte blänga med mina arga ögon, men det fungerade inte. Hon grävde glatt vidare, suck! 


Vi blev inte sena ute, halv tio kom vår skjuts som skulle ta oss tillbaka till tryggheten i Glommen. Hem ljuva hem!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.