fredag 17 juli 2015

ALLROUNDMARINAD TILL KÖTT OCH KYCKLING



Nu råder det semester på bloggen. Jag njuter av att vara ledig, eller halvledig, och ägnar mindre tid vid datorn än vanligt. Nyttigt på flera olika plan. Jag vet att även mina följare ägnar mindre tid vid datorn, så jag tror inte att någon har ont av mitt break.

MEN, i dag delger jag er ett recept på en marinad som passar till både kött och kyckling. Ingredienserna är sådana som man oftast har hemma. Så bra så bra alltså! 

Marinad
1 1/2 dl olivolja
3 msk soja
1 msk honung
2 vitlöksklyftor
flingsalt & svartpeppar

Vispa samman olja och soja och pressa ner vitlök. Blanda i honung, lite salt och nymalen svartpeppar.
Låt köttet marinera i minst 5-6 h, gärna längre.




Vi åt ugnsbakad vitkål som tillbehör till köttet. Köttet var för övrigt vildsvinsfilé, nom nom!

Kryddsmöret på köttet är ramslökssmör, HÄR hittar ni receptet på det. 


Trevlig helg!

//Malin






1 kommentar:

  1. Jo tack, semester råder här också just nu. Vi har knappast tittat in hos en endaste en av alla er som vi annars hälsar på, men någon gång får datorn vila:) Fast i kväll kunde vi inte hålla oss längre så nu är det uppdatering av modell XXL som gäller.
    Ugnsbakad vitkål, jo men vi tackar vi. Så gott så, speciellt nu när den mjälla fina sommarkålen äntligen är här.

    Kramar på dej Malin!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.