torsdag 5 mars 2015

EN FAVORIT I REPRIS - KYCKLING & BACON



Alltså jag verkligen tokälskar den här maträtten, hur gott som helst! Det är dessutom en maträtt som är easy peasy att göra, vilket bara gör den ännu bättre. Jag har lagt ut receptet tidigare, så för många av er är det ingen nyhet. Dock har jag ändrat en liten sak, gjort en förbättring faktiskt. Jag kan inget annat än att uppmana er till att laga detta snarast. 

Är ni skeptiska inför körveln i rätten, eller kanske mest osäker på smaken, så kan jag berätta att den har en liten lakritssmak och passar utmärkt med kycklingen och baconet. 

KYCKLING & BACON 6 Port
1 grillad kyckling
2 paket bacon
3 dl grädde
200 g Philadelphiaost
2-3 msk torkad körvel
flingsalt & svartpeppar

Bena ut kycklingarna och skär ner köttet i mindre bitar. Lägg i ugnsform. Stek baconet i bitar och strö sedan baconet över kycklingen. Strö över körvel, massa körvel. Salta och peppra lätt.
Värm upp och vispa samman grädde och Phildelphiaost och häll såsen i formen. Här strör jag på ytterligare lite körvel, så det så!
Tillaga i 200 grader i ca. 20-25 minuter. 

Gott att äta tillsammans med färsk pasta eller ris. 




Lova att testa!


//Malin



4 kommentarer:

  1. Låter urgott, ska absolut prova! Blir nyfiken, vad var förändringen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är så gott! Det var bara grädde från början, blir krämigare med Phil.ost i. Kram kram

      Radera
    2. Gjorde en variant av denna igår. Var lite tveksam till körveln och orkade heller inte åka och handla, så använde det jag hade hemma. Tog en smaksatt phil.ost och hade dragon i istället. Urgott!

      Radera
  2. Det ser smarrigt ut. En perfekt vardagsrätt som barnen säkert kommer gilla. Jag måste absolut testa.

    Vill samtidigt passa på att tipsa om http://www.professionalsecrets.se/sv/ en mötesplats med kunskap, tips och inspiration för dig som älskar mat.

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.