måndag 15 augusti 2011

PRESENTER


I slutet av augusti fyller jag år, 26 år för att vara exakt, eller kanske inte. Andas Malin, andas... Men hur som helst, så kan inte min kusin Marit med familj komma till mig då, eftersom de då är i solen nånstans. De blev därför lite snabbt inbjudna på förfirande i går.


Vi grillade biffar med bacon runt, väldigt goda blev de. Dessutom grillade vi kycklingfilé som penslades med min favoritglaze. Till detta blev det pastasallad, vitlökssås och en galet god hemmagjord röd pesto med soltorkade tomater. Receptet på denna kommer en annan dag. Ja, detta var maten. Nu till det mest spännande av allt, nämligen presenterna! 


Nästan dagligen surfar jag runt i olika nätbutiker för att titta på muffinsformar och andra tillbehör till mina bak. Och så kommer Marit med en massa skoj prylar till mig. Så himla roligt! Frågan är om jag nu kommer att vara för snål för att använda dem, men det får jag inte bli. Så kommer det inte bilder på cupcakes i de här formarna inom en månad, får ni skälla lite på mig. Men bara lite...


Efterrätten blev igår det här.







3 kommentarer:

  1. Eftersom jag fyllde 25 år häromdagen och du bara är året äldre än mig så måste du bli 26 år... Du har med andra ord inte alls räknat fel :)

    Cup cakesen ser underbart goda ut som vanligt!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Nej, matte var mitt absolut starkaste ämne i skolan!

    SvaraRadera
  3. Men vad konstigt! Jag fyllde ju 27 nyss och jag VET ju visserligen att du är liiiite yngre än mig, men ETT HELT ÅR? VA? Eller innebär det att jag räknat fel och bara är 26? Matte var INTE mitt starkaste ämne i skolan!

    Pöss!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.