torsdag 25 augusti 2011

KYCKLING MED RÖD CURRY OCH KOKOSMJÖLK


Ellas absoluta favoritmat är thaimat. I kväll överraskade jag henne med hemmagjord thaimat. Lillebror Ludvig, som inte äter "något" för tillfället, fick rostat bröd för femte kvällen i rad. Alla nöjda!


Ingredienser
3 kycklingfiléer
5 salladslökar
1 röd paprika
1 broccoli
1 liten burk bambuskott
2 msk röd curry
3 msk fisksås
2 msk ljus soja
1 msk oystersås
1 burk kokosmjölk


Gör så här
Strimla grönsakerna och lägg i en skål. Strimla därefter kycklingen och lägg även den i en skål, inte samma. Häll rikligt med olivolja i en het wokpanna. Fräs ungefär 1 msk röd curry en stund i oljan innan du tillsätter grönsakerna. Fräs dem i cirka 5 minuter på hög värme. Lägg grönsakerna åt sidan och fräs resten av curryn i pannan med olja. Lägg i kycklingen och stek tills den är genomstekt. Tillsätt grönsakerna, soja, fisksås, oystersås och till sist kokosmjölken. Låt detta koka ihop sig lite. Under tiden kan du koka äggnudlarna.


Till detta serverades alltså äggnudlar och sweetchilisås. 


Smakade bra!





2 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Det går nog ingen nöd på honom!
    Thaimat är storfavvo här också!

    SvaraRadera
  2. Hej Malin,Vad kul det låter med en inredningbutik i uthuset och kanon att få jobba hemma. Om jag är expert låter vi vara osagt men hjälper gärna till om jag kan. Vi gick en starta-eget-kurs på Campus i Varberg som var ca 10 gånger från höst till vår. Vi började på hösten och sen startade vi butiken på våren efter. Skulle tro att dom startar nu i höst också, gå in på hemsidan och kolla, där fick man mycket information. Tyvärr så är jag inte delägare längre pga pengabrist, mitt kapital jag hade tänkte satsa räckte inte till. Innan allt rullar på (som tar några år) kostar det en hel del.
    Trevlig helg
    Liselott

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.