söndag 17 maj 2015

OMELETTWRAP MED PHILADELPHIAOST, AVOKADO OCH RÖKT LAX



Har jag bara ägg hemma så klarar jag mig länge. Det gör dock inte ont om jag dessutom har avokado, Philadelphiaost och kallrökt lax. Med det kan man svänga samman denna lyxiga wrap.

En wrap som denna kan varieras i oändlighet, som jag med säkerhet kommer att tillaga igen. En wrap kommer att få följa med på utflykt i sommar, var så säker. Kan se mig själv ätandes en laxwrap på stranden i sommar. Eller kanske en kycklingwrap i svampskogen i höst. Hahaha, som om det kommer att hända. Svampskogen alltså. 

När jag i februari besökte vårt grannlands huvudstad Köpenhamn, åt vi lunch på Paleo i Torvehallarna. Där åt jag just en omelettwrap, men den med Pulled pork, cole slaw, persiljepesto och spetskål. Hur gott som helst, så jag ska nog våga ta ut svängarna med min wrap i framtiden.


Wrap 1 st
2 ägg
2-3 msk grädde
1 tsk fiberhusk
ynka pyttelite salt

Vispa samman ingredienserna och stek i torr stekpanna. Vi har en pannkaksstekpanna som inte behöver smöras. Ni känner er stekpanna bäst och kan välja med eller utan smör. För mycket blir inte bra, men den får ju inte heller fastna i järnet. Låt svalna och fyll sedan med valfri fyllning. 

Jag bredde först Philadelphiaost vitlök/örter på den kalla wrappen. Därefter rökt lax, skivad avokado, finstrimlad vårlök och isbergssallad. Lite flingsalt och nymalen svartpeppar på toppen, sedan är det bara att rulla ihop och njuta! 






//Malin





1 kommentar:

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.