söndag 16 juni 2013

FÖRSLAG PÅ MIDSOMMARTÅRTOR

När jag var yngre och bodde hemma gällde jordgubbar med grädde och socker på midsommarafton, men de senaste åren har det varit marängtårta med jordgubbar och grädde. Galet gott vare sig det är hemmagjorda bottnar eller köpebottnar. Det behöver inte alltid vara så krångligt, det är ju ändå smaken som är det viktigaste.

Snart är det midsommarafton och jag tänkte att jag skulle underlätta lite för er genom att ge er förslag på olika goda tårtor som passar för en midsommarfest. 







Kanske ni vill baka: 

Chokladtårta med hallon och jordgubbar.

Marängrulle med limekräm och jordgubbar

Vit chokladmoussetårta med jordgubbar

Koladröm med daimgrädde och jordgubbar

Strawberry cream cheese pie

Sagolik sommartårta

Sagolik sommartårta






Hoppas ni fann något som föll er i smaken. Annars får ni leta bland alla tårtrecept jag har på bloggen, närmare bestämt 26 stycken.



//Malin


9 kommentarer:

  1. Jag håller med Kim...Jag tar gärna en av varje :)

    SvaraRadera
  2. Vilka goda tårttips du bjuder på!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Alltså Malin dina tårtor är galet goda, jag har ju smakat live men även gjort den där sagolika tårtan... mums mums mums säger jag bara kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Lät ju fantastiska allihopa!
    Jag blev extra sugen på den vita chokladmousse tårtan...

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Så smaskigt! Och så frestande! Mums!
    Ha en toppen kväll!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
  6. Jösses så många godsaker på en och samma gång, midsommaren är säkert räddad för en hel del villrådiga nu! Tycker alla låter smarriga, men den där cream cheese pie ska vi kika lite närmare på.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Så mycket gott! Just till midsommar blir det gärna jordgubbstårta. Det hör liksom till. Bästa tiden för våra svenska gubbar och man kan ju göra så många olika sorts tårtor med jordgubbar.

    Hoppas du får en fin midsommarvecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Vilka fina tårtor! Jag måste tänka ut vad jag ska baka till midsommar! Dock blir det ingen tårta, då jag ska bort och måste åka tåg (dvs. blir något som är lättare att transportera).

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.