tisdag 30 oktober 2012

TRUMVIRVEL.... BUTIKSBILDER FRÅN ANNIES STUGA


All ledig tid spenderar jag i min butik nu. Älskar min butik och hoppas att alla blivande kunder kommer göra detsamma. Redan från början har jag och Lars haft som mål att känslan ska vara en viktigt del i Annies stuga. Känslan har funnits med under hela renoveringen av butiken. 

Bara vetskapen att vi gör en butik i Lars morföräldrars brygghus, på tomten till huset de byggde 1938, gör mycket för känslan. Det sitter i väggarna, även om väggarna nu är utbytta. John och Annie vakar över oss och är våra skyddsänglar. Det känns tryggt tycker jag. John sitter till och med uppe på väggen i butiken. 



Den här tavlan, fast då lite större, satt uppe på väggen på restaurangen i Glommen innan de nya ägarna tog över i somras. Då plockades den ner för att ge plats för ny utsmyckning. Många tyckte detta var synd, då tavlan verkligen passar in i en fiskerestaurang. Bilden föreställer nämligen Severinsa John, Lars morfar, som rensar sina tonfiskar som han ensam fiskat upp från en liten fiskebåt ute på Kattegatt. John var en hängiven fiskare, som i vilket väder som helst drog ut till havs. 

Tavlan fick vi som inflyttningspresent av våra grannar Lisbeth och Donald, samt deras son Sven och hans sambo Annika med barnen Moa och Isak. De hade tagit reda på vem som hade tavlan och gjort sig besväret att forsla hem den, för att ge den till oss. Tack igen!

Man ska bli glad av ett besök i Annies stuga, det ska vara hemtrevligt fast butikstrevligt och det ska finnas något för alla plånböcker. Jag har köpt in saker som jag tycker om, och många fler också förhoppningsvis. 

Många har missuppfattat vad det är jag ska sälja och trott att jag ska öppna café. Det hade förstås varit jättekul det också, men det krävs lite mer för ett café. Men vem vet, det kanske jag kan utöka med i framtiden.

När det gäller öppettider för butiken så blir det fram till jul eftermiddagar på torsdagar och fredagar, samt lördagar och söndagar. Jag vill inte meddela något öppningsdatum riktigt ännu, men så snart vi bestämt kommer jag att meddela er detta. 




<3 Ha en underbar kväll kära vänner! <3


21 kommentarer:

  1. Tänkte på dig idag när jag plöjde E6:an till skåneland. Undrade om du kanske öppnat och kanske värt en omväg?! Ser fantastikst mysigt ut och kul att ha en historia bakom butiken!! De sitter säkert på ett moln och är mycket stolta över er!!:)

    SvaraRadera
  2. Önskar jag hade vägarna förbi Skåne snart!
    Ser jättemysigt ut.

    Lena från make Ahead food

    SvaraRadera
  3. Ni har verkligen fått det så fint, minns när du visade lite bilder när vi var på Saltan, tänk nu är det snart dags att öppna! Så härligt att drömmen har förverkligats.
    John och Annie är säkert stolta över er.

    Och tänk, tonfiskar i Kattegatt uppfiskade i en liten fiskebåt... Förstår att ni vårdar den tavlan ömt!

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  4. Åh vad fint!! Aj lav it!! Duktiga ni! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jättefint, klart de är stolta var de än befinner sig :)
    Underbart när en dröm blir sann sådär, kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, jättefint verkligen! Kram

    SvaraRadera
  7. Tänk att ni äntligen kommit så här långt , snart öppning. Ser jättefint ut och känslan sitter där.
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  8. Hej igen ;) är det inte Agnes gamla vitrinskåp som står där?
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  9. Såååå kul!! Det ser suveränt ut!! Detta har ni gjort bra! Hoppas att jag kan komma förbi och kika in vid något tillfälle. Stort grattis till ett bra jobb! Ha en go onsdag!

    SvaraRadera
  10. Förlåt...Annies menar jag ju ;). Vad fick jag Agnes ifrån? hihi
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  11. Tada! Oj, vad fint det blir! Ser verkligen inbjudande ut och jag blir sugen på att se efter vad som finns därinne.

    Verkligen jättefin tavla med en skön historia bakom. Ni kommer nog riktigt långt med att skapa den där känslan du pratar om.

    Stort, stort lycka till med butiken nu!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Tjusigt Malin!!!
    Jag förstår att du tillbringar din lediga tid där! För tid tar det att ha butik, mycket mer jobb än vad som syns...

    En spännande och rolig tid ni har framför er nu med andra ord!

    Stort stort lycka till Malin!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  13. önskar jag var i Skåne så jag fick besöka butiken:)

    SvaraRadera
  14. Väldigt väldigt fint Malin! Älskar bilden på John och tonfisken.

    SvaraRadera
  15. Va fint det har blivit!! Lycka till med butiken kram

    SvaraRadera
  16. Ser superfint ut! Det är så coolt att ni öppnar butik. Jag måste komma och kika på den i verkligheten.

    SvaraRadera
  17. Det ser jättefint ut! Tänkte på dig när jag susade förbi på väg hem från Bohuslän igår. Nästa resa blir det ett trevligt stopp i Glommen, det ser jag fram emot!! Fina varor och en himla go tjej bakom disken ;) Kram

    SvaraRadera
  18. Jag tror att det blir riktigt grymmebra de här Malin, ser fram emot invigning :) Du får nog förtydliga att du dock har ngr mil till Skåne verkar det som ;)

    SvaraRadera
  19. Så mysigt.Här kan jag drömma mig bort! Och vad kul att tavlan hittat rätt hem också:) Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  20. Ser supermysigt ut...
    Go girl!

    SvaraRadera
  21. lycka till Malin, kanske tittar förbi en dag!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.