lördag 28 juli 2012

GRÄDDBAKAD FÄRSKPOTATIS & TANDORIMARINERAD KYCKLING

Våra egna tomater!
När Amy var här fick jag Tandori masala-krydda av henne. I går fick jag använt den för första gången. Jag marinerade kycklingfilé i yoghurt och krydda och detta fick ligga i kylskåp i ett dygn. Åh, så gott det blev. Så mört och underbart kött. 
Som tillbehör blev det gräddbakad potatis, ett för mig, nytt recept. Ett recept av Tommy Myllymäki från Allt om Mat. 


Gräddbakad färskpotatis
1 kg färskpotatis
1 solovitlök
2,5 dl matlagningsgrädde
gräslök
Salt
Svartpeppar


Sätt ugnen på 250 grader.
Skrubba potatisen och halvera dem.
Salta, peppra riv över vitlök och häll över grädde. Baka i ugnen i ca tjugo min.




I kväll mer grill, nytt även den här gången. Får besök av härliga vänner, som ska sova över i vårt uthus. Två uppblåsbara madrasser så är det fixat.



4 kommentarer:

  1. Så bra att ni testade kryddan och att ni tyckte det blev gott :) Jag har ju inte testat kyckling men det sägs att det ska bli riktigt gott! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Åhh Amy kan hon med kryddor : ) mums med kyckling kram Sofia just nu utanför Helsingborg i mammas sommarhus i Nyvång

    SvaraRadera
  3. Amy är en mat-guru!!!

    Spännande men enkelt potatisrecept. Det ska jag prova till ett par skivor lammstek jag har i kylen. Kram!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.