torsdag 11 augusti 2011

KANTARELLTOAST



Det enkla är ofta det bästa. I alla fall när det gäller gula kantareller. Visst är det gott med kantarellsoppa och sås, men smörstekta kantareller på en skiva vitt bröd och över det några skivor västerbottenost. Sedan hyst in i ugnen! Ja, inte mycket slår det om jag ska vara ärlig och det har jag lärt mig att man ska. De här fina små svamparna fick vi av svärföräldrarna, som var ute i skogen i går. Är väldigt nöjd över mina kontakter i svampskogen. 


En annan kontakt jag är väldigt nöjd över är min honungsleverantör. Min lärarkollega Mikael Lundqvist har 2 aktiva bisamhällen hemma i trädgården och de har producerat världens bästa honung. Jag har redan köpt tre burkar och ska få en till på måndag. Jag använder honung i te varje dag och ofta på pannkakor och på turkisk yoghurt. Så makalöst gott och naturligt!


Så här såg den första leveransen ut. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.