lördag 16 juli 2011

GÅRDSBUTIK THURESSON




Mina inköp för dagen
Fräscha grönsaker och frukter

I Bölse, nära Glommen, ligger en underbar gårdsbutik. Där handlar vi nästan varje vecka under sommaren. Eller som i dag då jag handlade hem ett lager av goda grejer. Vi beställer även vår julskinka från Thuresson, men det vill vi inte tänka på riktigt ännu. 
Man kan få köttet i marinad eller bara som det är. Där finns fläskkött, nötkött, lammkött och kyckling. Där finns även olika sorters korvar, både egenproducerade och korvar från Per i Viken. 


I dag köpte jag på mig rejält, var hungrig när jag ringde och beställde köttet. Vet man vad man vill ha så är det ett tips att ringa och beställa och hämta antingen precis när de öppnar eller innan de stänger för dagen. När jag kom dit idag stod det 17 bilar utanför den lilla butiken. Jag köpte 1 kg Rostas, 2 skivor lammstek i vitlöksmarinad, 5 kotletter i honungsmarinad och 5 i vitlöksmarinad och ett gäng ölkorvar. Nu har vi för några grillkvällar i sommar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.