lördag 27 juni 2015

GRILLAD KYCKLINGFILÉ MED SALAMI, MOZZARELLA & FÄRSK OREGANO, LINDAD I BACON




I am back! Jag är nu tillbaka efter en veckas sol och bad i 
Cala d´Or på Mallorca. Lite lätt sliten i dag får jag nog erkänna, då flyget landade 02.00 i Köpenhamn i natt och innan vi kommit hem hade klockan hunnit bli 05.30. Ställde klockan på 9.30, då jag öppnade stugan 11.00. Men men, jag klagar inte alls. Har haft en fantastiskt vecka med min familj och våra underbara vänner Jenny, Svenne och Johannes! 

Vädret har varit kanoners och livet på topp, nästan alla dagar. Barnen åkte på en liten basilusk och låg en dag var. Har varit förskonade tidigare, så det vara väl helt enkelt vår tur. 


Hotellet hette Inturotel Esmeralda Park och hade bästa läget precis vid havet. Vi bodde i en lägenhet med två rum och en liten köksdel. I vårt paket ingick frukost, men hade lätt funkat med frukost på balkongen. Ni som följer mig på Instagram har kunnat följa min vecka där. 

Men nog om resan för den här gången, nu till lite mat jag tillagade veckan innan vi stack iväg på semester. Mat som egentligen inte behöver något recept, men som kan fungera som inspiration inför alla sommarens grillkvällar.


Baconlindad kycklingfilé fylld med mozzarella, salami och oregano
kycklingfilé
mozzarella
salami
färsk oregano
bacon
flingsalt & svartpeppar

Skär försiktigt upp kycklingfilén och platta ut den lätt. Lägg på två skivor salami, skivad mozzarella och lite nymalen svartpeppar. Vik över locket, toppa med hackad färsk basilika och linda in i två skivor bacon, som eventuellt kan fästas med en tandpetare. Salta och peppra kycklingen.

Kycklingpaketen kan sedan grillas på grill eller stekas i stekjärnet. Grillsmak är ju ändå det bästa nu på sommaren, så det röstar jag för. 




Skål och ha en trevlig lördag!

//Malin 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.