onsdag 11 januari 2012

BROWNIE COOKIES MED PEANUT BUTTER FROSTING



Oh, herre min skapare. Jag har dött och kommit till kakhimlen! Gillar ni choklad och jordnötssmör så hade ni älskat den här skapelsen. En brownie med tre sorters choklad och till det en frosting med jordnötssmör. 


Receptet kommer från den galet fina bloggen passionforbaking. Där finner jag alltid en massa goda och spännande recept. Recept jag aldrig sett någon annanstans. 


Brownie cookies med peanut butter frosting

275 g mörk choklad
50 g mjölkchoklad
40 g vit choklad
40 g smör
2 ägg
150 g socker
1 tsk vaniljarom 
35 g mjöl


Smält 200 g av den mörka chokladen i vattenbad tillsammans med smör. Vispa ägg, socker och vaniljarom riktigt vitt och pösigt, gärna 10-15 minuter. Vänd försiktigt ner mjölet i ägg/sockerblandningen. Blanda sedan ner den smälta chokladen och 150 g hackad choklad. Jag valde både vit-, mjölk- och mörkchoklad. Blanda försiktigt ihop smeten och låt vila i 10 minuter. Skeda upp smeten på bakplåtspapper. Jag fick 18 kakor, väldigt stora sådana. Jag hade hellre sett fler och mindre. Jag tog ungefär 1 msk smet.


Frosting

160 g florsocker
280 g  jordnötssmör
80 g smör
1 tsk vaniljarom
80 ml grädde


Vispa rumsvarmt smör med florsocker, jordnötssmör och vaniljarom. Därefter blandas grädden i. Vispa tills allt är blandat.
Bred frostingen på en kaka och lägg en annan kaka som lock. Vill prova den här frostingen på en cupcake i framtiden.






I morgon är jag ledig, så i kväll är det lillördag! Ska bli skönt att gå runt och släpa i morgonrocken på förmiddagen. Ska nog till och med köra Ella till skolan iklädd den. Eller vad tror ni om det?



3 kommentarer:

  1. Jag blir helt mållös, gud så gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att vara ledig. Haha, klart du ska köra henne iklädd morgonrocken ;)

    Älskar sajten passion4baking! Hur smakade dom tyckte du? Så fina de blev, kram!

    SvaraRadera
  3. De var jättegoda! Mina blev så stora, sp jag delade dem i två. Räcker gott och väl till. Har kvar frosting i kylskåpet, som jag borde använda till något mer.

    Kram

    Ps. Var tvungen att ta på mig kläder vid skolskjuts. Ella vägrade åka med annars. Hon bad mig till på köpet att borsta håret.

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.