onsdag 4 januari 2012

LEILAS ITALIENSKA LAXPAKET



Leila är min köksgudinna, men det antar jag att ni redan förstått. Det gäller inte bara söta godsaker, utan också maträtter av olika slag. Hittade de här knytena på recept.nu och tänkte att lax brukar ju funka här hemma. Nu kanske inte detta var barnens favoriträtt, men jag och Lars gillade det i alla fall. Ella plockade ut laxen och Ludvig åt pyttelite lax och lite mer pasta. 


Leilas Italienska laxpaket

400 g laxfilé
2 pkt [250 g] mozzarellaost
2 st askar körsbärstomater
1 kruka basilika
100 g skivad salami (tog vitlökssalami- Ventricina Piccant)
flingsalt
svartpeppar från kvarn

1. Lägg ut fyra stora folieark på bänken, cirka 50x40 cm.
2. Dela laxen i stora bitar, riv mozzarellan i bitar och fördela över arken.
3. Lägg på delade körsbärstomater, basilika och salami, krydda.
4. Vik ihop arken till paket och se noga till att det blir tätt.
5. Grilla paketet på kolgrill eller i ugn 250 grader, cirka 15 min.
6. Servera med nykokt pasta, couscous eller ris.


En perfekt rätt till sommarens grillfester, men ugnen fungerade också jättebra! 



1 kommentar:

  1. Hej! Vilken härlig blogg. Jag älskar som du, att baka och laga mat! After eight brownies låter som en vinnare. De måste jag baka!Jag kommer definitivt att titta in här igen! Ha det fint!

    SvaraRadera

Vad kul att du vill lämna en hälsning!
Kram Malin.